Et beslutningssystem sikrer, at dine medarbejdere forstår, hvor de skal lægge deres tid og fokus.
Målet er at rette fokus på arbejdsopgaver af høj værdi gennem konkrette værktøjer, som let kan implementeres i din virksomhed, der samtidigt også sikrer bedre mental trivsel og mindre risiko for stress.
Til workshop om vores automatiske beslutningssystem
Vi oplever fra mange medarbejdere, at de mangler værktøjer til at administrere deres tid bedst muligt.
De får flere og flere opgaver, mens deres ledere forventer bedre resultater, uanset om det er krisetid eller højkonjunktur.
Det leder uundgåeligt til stress, hvis ikke dine medarbejdere ved, hvordan de skal prioritere deres tid. De har som udgangspunkt kun 7,5 timer hver dag, hvor det er op til virksomheden at give dem de nødvendige værktøjer til at kunne prioritere deres tid bedst muligt.
Der opstår konstant nye forretningsmuligheder, mens dine medarbejderes emailindbakke nemt kan tage alt deres tid. Men det er ikke med til at vækste din virksomhed.
Vi ser typisk, at virksomheder falder i én af de følgende fælder:
Forsøger at ansætte sig fra problemet: De forsøger at ansætte en person, der har til ansvar at optimere virksomhedens processer. Det indebærer typisk en årlig omkostning for virksomheden på +500.000 DKK – uden at give hvert enkel medarbejder og leder de bedste værktøjer.
Overlader det til medarbejderne: De overlader det til medarbejderne selv, der derfor får tildelt endnu en opgave: At de selv skal optimere deres tid. Men uden de rette værktøjer er dette ikke muligt, hvilket skader deres mentale velvære og samtidigt den interne teamdynamik.
Undgår problemet: Der er også en tredje mulighed, at de undgår problemet, hvilket skader virksomhedens vækst og medarbejdernes trivsel.
Vi oplever i dag en ‘decision overload’ på arbejdspladsen. Medarbejdere tror, at de gør så meget som overhovedet muligt hver eneste dag, men føler hele tiden, at de ikke er effektive nok. Samtidig føler virksomheden, at deres medarbejdere har sværere ved at eksekvere på deres mål.
Hvad sker der?
Fra foredrag af Casper Brix om beslutningsprocesser
Nutidens moderne kunde står over for mange valgmuligheder, også når de skal vælge eller købe din service/produkt. Hvis ikke du og dine medarbejdere forstår, hvordan kunderne påvirkes, og hvad de forventer af din virksomhed, kan I ikke imødekomme deres krav.
Vi siger, at du skal skræddersy dit produkt eller service til hver enkelt kunde. Det er ikke nok at præsentere dem for 1000 forskellige muligheder. Du skal præsentere dem for et ‘optimalt antal af muligheder’, gerne 6-10 stykker, der SAMTIDIGT også er skræddersyet til dem (altså hver enkelt kunde), så de kan afspejle deres egne værdier i de valg, de træffer.
Fra afslutningsmøde på P3 Missionen, hvor Casper var “gæsteekspert”
Dine medarbejdere arbejder på tværs af flere platforme og er tilgængelige 24/7 via telefon, e-mail, Slack osv.
En manglende forståelse for, hvordan dette påvirker dem – uden de får de rigtige værktøjer, der skal til for at navigere i det – har de ikke mulighed for at prioritere deres arbejde.
Det er op til din virksomhed at opstille de bedste retningslinjer for, hvordan dine medarbejdere skal arbejde.
Hvis du ikke har styr på dine beslutningsprocesser i din virksomhed, har det en negativ effekt på din vækst og dine kollegaers mentale velvære. Disse to ting hænger sammen i den moderne virksomhed.
+22 nye medlemmer har kunnet effektivisere deres arbejdsplads
Vi arbejder med et automatisk beslutningssystem, hvor vi lærer ledelse og medarbejder omkring hjernes beslutningsprocesser, mens vi giver konkrette værktøjer, som let kan implementeres og tages i brug med det samme.
Systemet implementeres én gang, hvorefter det automatisk udvikler sig selv gennem ledelse og medarbejdere – efter de har lært om dets bagvedliggende mekanismer.